vrijdag 12 november 2010

Et alors...les traveaux!

Vandaag (11/11) was de tijd gekomen om 'La Miellerie' eens grondig onder handen te nemen! Anne - Laure is namelijk Apicultrice. Zoals we allemaal weten is het rustig in bijenland deze tijd van het jaar. De honing is geoogst, de potten zijn (bijna) gevuld en het honingkot is smerig (hoofdletter s). Ondertussen na anderhalve dag hard labeur kan je er van de grond eten, een grote pluim voor Hannah! Nu de bijen nog beschermen tegen de koude en tegen 'la Mouffette rayée' (Mephitis mephitis), het beruchte stinkdier. Bijna klaar voor het nieuwe seizoen dus!
  

tZat er aan te komen...tijd om de kettingzaag in gang te trekken, voor de kenners -Husqvarna T55- ; )! Niet direct mijn favoriet maar 'a la guerre comme a la guerre'! Wa stammekes zagen en klieven tot de avond valt, heerlijk, zeker als je intussen de tijd vindt wat te fotograferen en een boomklimke te doen om te kijken of de herten al op weg zijn naar hun vaste slaapplaats! De verrekijker nooit veraf...uiteraard.
  

En als de maan lacht dan eten en drinken wij op Franse wijze, du vin (du Piff, en Quebecois...) et du fromage...Morgen een nieuwe dag, zaterdag een grote dag : )!

Slaapzacht allemaal

T&H.

3 opmerkingen:

  1. Zaterdag een grote dag?????????????? Jullie maken mij nieuwsgierig................ (als jullie me een beetje kennen). Goed gewerkt zie ik (mag ook el eens)xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al die fouten mama, das door de nieuwe computer zeker? : )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou kunnen. 't Is nochtans een goede ('t zal aan mijn vingercoördinatie liggen). Zoals jullie zien, ben ik ook niet onfeilbaar. By the way, ik koop jouw computer hoor en zal als ik goed bij kas (......) zit het bedrag op jouw rekening storten. Ok?
    Nora en Remi zijn hier naast mij aan het stoeien in hun tentje en Nora zegt, bij het zien van jullie foto's op de blog, dat ze ook op reis gaat samen met mij om jullie te bezoeken........

    BeantwoordenVerwijderen