dinsdag 25 januari 2011

Roofvogelproject DuizendTweeHonderdZevenenDertig!

Birdwatchers wees gegroet! Ik denk dat ze me hier heden ten dage zot verklaren...ik ben namelijk al een tijdje in de ban van de lokale buizerds. De Red Tailed Hawk en de minder voorkomende Rough Legged Hawk (Buteo lagopus) zijn in dit project mijn slachtoffers. De eerst genoemde ofte Buteo jamaicensis bekijkt mij hier bijna dagelijks vanuit z'n vaste stek...een dode boom op een driehonderdtal meter van het huis. Het winterseizoen is hard voor deze soort gezien de, met dank aan de koude, schaarste der prooidieren dus dacht ik...waarom het arme dier niet wat eten geven en dan...klik klik klik! National Geographic here I come : )...NOT!








Uiteraard moest ik eerst een schuilhut bouwen. Met dank aan Annabel Textiles Canada beschik ik over een heus camouflagenet...voeg daar enkele dennentakken aan toe en geen vogel die deze fotograaf nog ziet zitten...helaas hou je dit bij temperaturen van -13 net geen uur vol! Vanuit mijn shelter heb ik de ideale setting voor een schitterend beeld. Eén paal, een bebloed stuk kippenkarkas dat er vrij echt uitziet en op de achtergrond dwarrelende sneeuwvlokken...het enige wat ontbreekt is El Buteo! Brrrrrrrrrr...









Mijn eerste stuk kip ging integraal naar vier kraaien en een raaf, dit had uiteraard opmerkelijke beelden opgeleverd ware het niet dat ik aan het opwarmen was in de keuken en alles door de verrekijker moest waarnemen! Twee onderkoelingen later ben ik er niet ingeslaagd de roodstaartbuizerd op de paal te krijgen! Ik geef niet op want meneer of mevrouw is altijd in de buurt...en ooit op een dag...wordt er vauit deze boom naar mijn hut gevlogen ; )!


Tot slot van dit verhaal wil ik jullie dit beeld nog meegeven, ik vind het redelijk uitzonderlijk een gevederede noodlanding te fotograferen!














Goodnight-Goodmorning

T&H(awk).

4 opmerkingen:

  1. Hoi levensgenieters, mijn reactie wordt een beetje saai maar ... dju toch, 't ziet er gewoon fantastisch uit wat jullie allemaal beleven en voor ons een heel leuke manier om mee te genieten!!
    Liefs
    Meter Anneke en Enzo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch mooie foto's. We zijn al tevreden als we iets horen en of zien. Het ga jullie goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai amai amai.
    goeie chance met diene vogel :)
    Hopelijk komt hij eens...maar nu dat die kraaien dat weten gaan die hem steeds voor zijn peis ik.

    Succes!

    Hier is alles goed btw.
    Gilles is vandaag naar Bali vertrokken... it's gettin lonely here!!

    Take care xx
    JMS

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lukt wel. De aanhouder wint.................

    BeantwoordenVerwijderen